The Greater Good (Ciaphas Cain)


Ciaphan Cain kitapları benim 40K evreninde geçen romanlar arasında her zaman favorim olmuşlardır. Bu okuduğum 8. Ciaphas Cain romanı. Ancak Sandy Mitchell her yıl çıkartıyordu ama geçen sene yayınlamadı. Umarım bu defteri kapatmamıştır. Bir şekilde hikayeler birbirine benzese bile o karanlık distopya içerisindeki kara mizah beni cezbediyor. Bir de tabi hikayelerde Sandy Mitchell'ın naturalizmini çok beğeniyorum.

Kitap bu sefer Cain'in sürekli bölünen emekliliğinden hemen birkaç sene öncede geçiyor. Cain gayet tecrübeli ve bilinçli hikayede. Tau ile ilgili göndermeleri de ayrıca renk katıyor. Gene uzun uzun anlatmasa da Tau ile ilgili kısımları tatmin edici buldum.

Her zamanki gibi sürekleyici ve müthiş eğlenceli bir kitaptı. Konu oldukça linear ve beklenmedik olaylar nadir ama military, sci-fi sevenler için gerçekten çok keyifli diye düşünüyorum. Birkaç elime alışta kitabı da bitirdim zaten.

Cain geçmişindeki ilkel dünyalar ve eldar ile olan bazı olaylara refere ediyor. Umarım bunlardan bir tane okuyabiliriz. Özellikle ilkel dünyalarla ilgili bir hikaye çok keyifli olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder