Ancillary Justice


Büyük bir heyecanla bekleyip, okuyup bitirdim kitabı. Ann Leckie'nin ilk romanı olmasına rağmen bilim kurgu dalında kazanılabilecek her şeyi kazanmış bir kitap. Çok da merak ediyordum. Hayal kırıklığına uğratmadı da. Kitap çok akıcı ve benim için daha önemlisi müthiş ilginç. Bir sürü sıradışı konsepti iç içe kullanmış yazar. Yapay Zeka'yı kullanma şekli çok ilginç ve zaten tüm kitabın kendi konusu, diğer taraftan cinsiyetsiz bir toplum üzerinde hikayenin gitmesi de bir diğer farklılık. Tabi bir sürü farklı konsept alıp, yan yana koyunca kendiliğinde kayda değer bir nesir olmuyor. Dediğim gibi çok güzel yazılmış.

Bence ilginç bir not, kitaptaki cinsiyetsizlik nedeniyle ve ana karakterin umursamaması sebebiyle karakterleri kafamda canlandıramadım. Hani o kadar çok cinsiyet bazlı bir hayal gücüm olduğunun farkında değildim. Gerçekten karakterlerin tiplerini hayal etmekte müthiş zorlandım.

Kitap üçleme ve bu ilk kitabıydı. İkincisi de geçen senenin sonunda çıkmış. Üçüncüsü de 2015 sonu gibi görünüyor.

NOT: Kitapları Book Depository'den aldım. Free Shipping rulez! Buyrun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder